octobre

Anna Pospisilova est une collègue du service des relations internes et externes de la faculté de génie civil de l'Université technique de Brno, située en République tchèque. Elle a visité l'INSA Strasbourg du 2 au 3 mai 2023.

Légende de la photo, de gauche à droite : Ghezala Fennouh, Anna Pospisilova, Angelika Hammann, Diana Signolet, Anne Ankenmann.

La visite a eu lieu dans le but de renforcer la coopération actuelle entre l’INSA Strasbourg et l’Université de Brno, qui remonte à l’année 2005, et la mobilité de la collègue a été financée grâce au programme Erasmus.

Erasmus +

Actuellement, l’accord Erasmus inclut la spécialité génie civil. La possibilité de mettre en place des échanges d’étudiants dans le domaine de l’architecture a également été évoquée.

Faculté de génie civil, Université de Brno

La faculté de génie civil est actuellement la plus grande faculté de l’Université technique de Brno, avec 3532 étudiants. Pour plus d’informations sur cette faculté, veuillez consulter son site web officiel.

Pour toute demande d’information, veuillez contacter le service des relations internationales de l’INSA Strasbourg : relations.internationales@insa-strasbourg.fr

Strengthening Relations Between Brno University and INSA Strasbourgthrough Anna Pospisilova’s visit

Anna Pospisilova is a colleague from the Internal and External Relations Office of the Faculty of Civil Engineering at Brno Technical University, located in Czech Republic. She visited INSA Strasbourg in May 2nd – 3rd 2023.

Photo caption, from left to right : Ghezala Fennouh, Anna Pospisilova, Angelika Hammann, Diana Signolet, Anne Ankenmann.

Her visit took place in order to strengthen the current cooperation between INSA Strasbourg and Brno University which date back to 2005. It was funded thanks to the Erasmus programme.

Erasmus +

Currently, the Erasmus agreement includes the Civil Engineering specialization, The possibility of setting up exchanges of students in the field of architecture was also discussed.

Faculty of Civil Engineering, Brno University

The Faculty of Civil Engineering is currently the largest faculty of Brno Technical University, with 3532 students. For more information on this faculty, please visit its official website.

Please contact the international relations team of INSA Strasbourg for any further questions : relations.internationales@insa-strasbourg.fr